I have a dream 나는 꿈이 있다
오늘, 저는 여러분과 함께 이번에 우리 역사상 자유를 쟁취하기 위해 거행되는 가장 위대한 시위 집회에 참석하게 되어 기쁩니다. 100 년 전, 위대한 미국인이 흑인 노예 해방 선언에 서명했는데, 오늘 우리는 그의 조각상 앞에서 집회를 열었습니다. 이 엄숙한 선언은 등대의 빛과도 같아서 생명을 파괴한 불의한 불 속에서 괴로워하는 수많은 흑노들에게 희망을 안겨 주었다. (윌리엄 셰익스피어, 햄릿, 희망명언) 그것은 기쁨의 여명 처럼, 흑인을 묶는 긴 밤을 마쳤다.
그러나 100 년이 지난 오늘날, 우리는 흑인이 아직 자유를 얻지 못했다는 비참한 사실을 직시해야 한다. 100 년이 지난 오늘날, 인종차별의 족쇄와 인종차별의 족쇄 아래 흑인의 생활이 압착되고 있다. 100 년이 지난 지금도 흑인들은 물질적으로 풍족한 바다 속 궁핍한 외딴 섬에 살고 있다. 100 년이 지난 지금도 흑인들은 여전히 미국 사회의 구석에서 위축되고 있으며, 자신이 고토 고향의 망명자라는 것을 의식하고 있다. 오늘 우리가 여기서 모이는 것은 이런 끔찍한 상황을 세상에 공개하는 것이다.
어떤 의미에서, 오늘 우리는 약속을 지키기 위해 우리 나라의 수도로 모여들었다. 우리 * * * 와 국가의 창시자가 헌법과 독립선언의 기장산강의 어구를 초안할 때, 모든 미국인에게 생존, 자유, 행복 추구를 위한 박탈할 수 없는 권리를 주겠다고 약속한 적이 있다.
유색 시민으로 말하자면, 미국은 분명히 그녀의 약속을 실천하지 않았다. 미국은 이 신성한 의무를 이행하지 않고 흑인에게 공수표를 한 장 발급했을 뿐, 수표에' 자금 부족' 이라는 도장이 찍힌 후 되돌아왔다. 그러나 우리는 정의로운 은행이 파산했다고 믿지 않는다. 우리는 이 나라의 거대한 기회의 창고에 이미 충분한 비축이 없다고 믿지 않는다. 그래서 오늘 우리는 수표를 현금으로 바꿀 것을 요구합니다. 이 수표는 우리에게 귀중한 자유와 정의를 보장할 것입니다.
우리가 이 성지에 온 것도 미국을 일깨우기 위해서인데, 지금은 매우 긴박한 순간이다. 지금은 결코 냉정해지거나 점진주의의 진정제를 복용할 때가 아니다. 지금은 민주주의의 약속을 실현할 때이다. 지금은 인종차별의 황량하고 어두운 계곡에서 인종 평등의 광명대로를 오를 때이다. 지금은 하느님의 모든 자녀들에게 기회의 문을 열 때이다. 지금은 우리 나라를 인종 불평등의 모래에서 구해내어 형제애의 반석 위에 놓을 때이다.
만약 미국이 시간의 절박함과 흑인의 결심을 과소평가한다면, 이것은 미국에 치명적인 상처가 될 것이다. 자유와 평등의 상쾌한 가을이 오지 않으면 흑인의 분노로 가득 찬 무더위가 지나가지 않을 것이다. 1963 년은 투쟁의 끝을 의미하는 것이 아니라 시작이다. 어떤 사람들은 흑인이 화풀이만 하면 만족할 수 있기를 바란다. 만약 국가가 편안하고 반응이 없다면, 이 사람들은 크게 실망할 것이다. 흑인이 시민의 기본권을 얻지 못하면 미국은 평온이나 평온을 가질 수 없고, 정의의 밝은 날이 오지 않으면 반란의 회오리바람이 이 나라의 기초를 계속 흔들게 될 것이다.
하지만 정의의 궁전 앞에서 기다리던 애타는 사람들에게 내가 해야 할 말이 있다. (윌리엄 셰익스피어, 햄릿, 정의명언) 합법적인 지위를 쟁취하는 과정에서, 우리는 잘못된 방법을 취하지 맙시다. 우리는 자유에 대한 갈망을 만족시키기 위해 적대와 증오의 잔을 안고 통쾌하게 마시지 말자. 우리는 싸울 때 반드시 영원히 행동거지가 제격이고 규율이 엄해야 한다. 우리는 새로운 내용을 가진 우리의 항의가 폭력으로 탈바꿈하는 것을 용납할 수 없다. 우리는 끊임없이 정신력으로 물질력에 대처하는 숭고한 경지로 승화해야 한다.
지금 흑인 사회는 대단한 새로운 전투정신으로 가득 차 있지만, 그렇다고 모든 백인을 불신할 수는 없다. 우리의 많은 백인 형제들은 그들의 운명이 우리의 운명과 밀접하게 연관되어 있다는 것을 이미 알고 있기 때문에, 그들이 오늘 퍼레이드에 참가하는 것이 명백한 증거이기 때문이다. 그들의 자유는 우리의 자유와 밀접한 관련이 있다. 우리는 단독으로 행동할 수 없다.
우리가 행동할 때, 우리는 반드시 앞으로 나아갈 것을 보장해야 한다. 우리는 뒤로 물러설 수 없다.
이제 민권 운동에 열심인 사람들에게 "당신들은 언제 만족할 수 있습니까?" 라고 물었다.
흑인이 여전히 경찰이 형용할 수 없는 야만적인 박해를 받는다면 우리는 결코 만족하지 못할 것이다.
우리가 밖에서 뛰어다니며 지친 몸이 도로 옆에 있는 모텔과 도시의 호텔에서 숙박소를 찾을 수 없다면 우리는 결코 만족하지 못할 것이다.
흑인의 기본 활동 범위가 소수민족이 모여 사는 작은 빈민가에서 큰 빈민가로 옮겨가는 한 우리는 결코 만족하지 못할 것이다.
미시시피주의 한 흑인이 여전히 선거에 참가할 수 없는 한, 뉴욕의 한 흑인이 그가 투표하는 것이 도움이 되지 않는다고 생각하는 한 우리는 결코 만족하지 않을 것이다.
안돼! 우리는 지금 만족하지 않으며, 정의와 정의가 강해의 파도처럼 세차게 솟아오르지 않는 한, 앞으로도 만족하지 못할 것이다. (윌리엄 셰익스피어, 햄릿, 정의명언)
나는 오늘 집회에 참석한 사람들 중 일부는 고난과 고문을 당했고, 일부는 좁은 감방에서 막 나왔고, 일부는 자유를 찾아 거주지에서 미친 박해의 타격을 받았고, 경찰의 폭행의 회오리 바람에 무너지고 있다는 것을 알아차리지 못했다. (데이비드 아셀, Northern Exposure (미국 TV 드라마), 자유명언) 당신들은 인위적인 고통의 장기 희생자입니다. 버텨라, 마땅히 받아야 할 고통을 참는 것은 일종의 속죄라고 굳게 믿어라. (조지 버나드 쇼, 인내명언)
미시시피, 알라바마, 사우스 캐롤라이나, 조지아, 루이지애나, 우리 북부 도시의 빈민가와 소수민족 거주지로 돌아가자. 이런 상황은 반드시 변할 수 있다. (알버트 아인슈타인, Northern Exposure (미국 TV 드라마), Northern Exposure (미국 TV 드라마), 스포츠명언 우리는 절망에 빠지지 말고 빠져나갈 수 없다.
얘들아, 오늘 내가 너희에게 말하는데, 지금 이 순간, 우리는 온갖 어려움과 좌절을 겪었지만, 나는 여전히 한 가지 꿈을 가지고 있다. 이 꿈은 미국의 꿈에 깊이 뿌리박혀 있다.
나는 언젠가 이 나라가 일어서서 그 신조의 참뜻을 진정으로 실현할 것이라고 꿈꾼다. "우리는 진리가 자명하고, 모든 사람이 평등하게 태어났다고 생각한다." "
나는 언젠가 조지아의 홍산에서 옛날 노예의 아들이 옛 노예주의 아들과 함께 앉을 수 있을 것이라고 꿈꿨다. * * * 서형제애.
나는 어느 날 미시시피주의 정의조차도 숨기고, 바람을 억압하고, 사막 같은 곳도 자유와 정의의 오아시스가 되는 것을 꿈꾼다. (윌리엄 셰익스피어, 햄릿, 정의명언)
어느 날, 나의 네 자녀 중 한 명은 그들의 피부색이 아니라 그들의 품격으로 그들의 나라 생활을 평가하는 것을 꿈꾼다. (윌리엄 셰익스피어, 햄릿, 가족명언)
오늘 나는 꿈이 하나 있다. 나는 앨라배마 주가 변화할 수 있는 날을 꿈꾼다. 주지사는 여전히 이의를 제기하고 연방법령을 반대하고 있지만, 어느 날 그곳의 흑인 남자아이와 소녀들이 백인 남자아이와 여자아이와 함께 살육을 할 수 있게 될 것이다. (윌리엄 셰익스피어, 햄릿, 남녀명언) (윌리엄 셰익스피어, 어린왕자, 남녀명언)
오늘 나는 꿈이 하나 있다.
나는 어느 날 유곡이 올라가고 높은 산이 떨어지는 것을 꿈꾼다. 굴곡이 많고 구불구불한 길은 평탄한 길이 되고, 성광이 공개되어, 온 세상을 비추고 있다. (윌리엄 셰익스피어, 햄릿, 지혜명언)
이것이 우리의 희망입니다. 나는 이런 신념을 가지고 남방으로 돌아왔다. 이 신념으로 우리는 절망의 령에서 희망의 돌을 쪼개낼 수 있을 것이다. 이 신념으로, 우리는 이 나라의 귀에 거슬리는 다툼을 손발이 넘치는 아름다운 교향곡으로 바꿀 수 있을 것이다.
이 신념으로 우리는 함께 일하고, 함께 기도하고, 함께 싸우고, 함께 감옥에 갇히고, 함께 자유를 지킬 수 있을 것이다. 왜냐하면 우리는 언젠가 우리가 자유로울 것이라는 것을 알고 있기 때문이다.
자유가 도래하는 날, 하느님의 모든 자녀들은 새로운 의미로 이 노래를 부를 것이다. "나의 조국, 아름다운 자유의 고향, 내가 당신을 위해 노래하겠습니다. (데이비드 아셀, Northern Exposure (미국 TV 드라마), 자유명언) 당신은 아버지 세대가 돌아가신 곳입니다. 당신은 최초의 이민의 자랑입니다. 자유의 소리가 모든 언덕에 울려 퍼지게 합니다.
"
만약 미국이 위대한 나라가 되려면, 이 꿈은 반드시 실현되어야 한다!
자유의 소리가 뉴햄프셔의 우뚝 솟은 숭산준령에서 울리게 하라!
자유의 소리가 뉴욕 주의 숭산준령에서 울리게 하라!
펜실베이니아 주 앨러게니 산에서 자유의 소리가 울려 퍼지게 하라!
콜로라도 주 빙설로 덮인 로키 산에서 자유의 소리가 울리게 하라!
캘리포니아의 구불한 군봉에서 자유의 소리가 울리게 하라!
뿐만 아니라, 조지아주의 석령에서 자유의 소리가 울려 퍼지게 해야 한다!
테네시 주의 전망산에서 자유의 소리가 울려 퍼지게 하라!
미시시피의 모든 언덕에서 자유의 소리가 울리게 하라!
자유의 소리가 모든 산비탈에서 울리게 하라!
우리가 자유의 소리를 울리게 하고, 자유의 소리를 모든 크기 마을, 모든 주, 모든 도시에서 울리게 할 때, 우리는 이 날의 도래를 가속화할 수 있을 것이다. 그때, 하나님의 모든 자녀, 흑인과 백인, 유대인과 비유대인, 예수 신도, 천주교 모두 손을 잡고 오래된 흑인 영가를 합창한다 자유야! 전능하신 하나님 감사합니다, 우리는 마침내 자유입니다! 클릭합니다
I am happy to join with you today in what will go down in history as the greatest demonstration for freedom in the history of our nation.
Five score years ago, a great American, in whose symbolic shadow we standtoday, Signed the emancipation proclamation.this momentous decree came as a great beacon light of hope to millions of negro slaves who had been seared id E flames of withering injustice.it came as a joyous daybreak to end the long night of their captivity.
But one hundred years later, the negro still is not free.one hundred years later, The life of the negro is still sadly crippled by the manacles of segregation and the chains of discrimination.one hundred years later, The negro lives on a lonely island of poverty in the midst of a vast ocean of material prosperity.one hundred years later, the negro is still later
S himself an exile in his own land. and so we've come here today to dramatize a shameful condition.
In a sense we've come to our nation's capital to cash a check.when the architects of our Republic wrote the magnificent words of the constont The Declaration of Independence, they were signing a promissory note to which every American was to fall heir.this note was a promise that all Yes, black men as well as white men, would be guaranteed the "unalienable rights" of "life, Liberty and the pursuit of happiness. "it is obvious today that America has defaulted on this promissory note, Insofar as her citizens of color are concerned.instead of honoring this sacred obligation, America has given the negro people a bad check. A check which has come back marked "insufficient funds."
But we refuse to believe that the bank of justice is bankrupt.we refuse to believe that there are insufficient funds in the great vaults of opportupt Y of this nation. And so, we've come to cash this check, a check that will give us upon demand the riches of freedom and the security of ja
We have also come to this hallowed spot to remind America of the fierce urgency of now.this is no time to engage in the luxury of cooling off or to ta Ke the tranquilizing drug of gradualism.now is the time to make real the promises of democracy.now is the time to ris
E from the dark and desolate valley of segregation to the sunlit path of racial justice.now is the time to lift our nation from the quicksands of rack Al injustice to the solid rock of brotherhood.now is the time to make justice a reality for all of god's children.
It would be fatal for the nation to overlook the urgency of the moment.this sweltering summer of the negro's legitimate discontent will not pot There is an invigorating autumn of freedom and equality.nineteen sixty-three is not an end, But a beginning.and those who hope that the negro needed to blow off steam and will now be content will have a rude awakening if the nation returns t O business as usual.and there will be neither rest nor tranquility in America until the negro is granted his citizenship rights.the whirlwith Olt will continue to shake the foundations of our nation until the bright day of justice emerges.
But there is something that I must say to my people, Who stand on the warm threshold which leads into the palace of justice: in the process of gaining our rightful place, We must not be guilty of wrongful deeds.let us not seek to satisfy our thirst for freedom by drinking from the cup of bitterness and hatred.weme Forever conduct our struggle on the high plane of dignity and discipline.we must not allow our creative protest to degenerate into physical viole
Nce. Again and again, we must rise to the majestic heights of meeting physical force with soul force.
The marvelous new militancy which has engulfed the negro community must not lead us to a distrust of all white people, for many of our white brothers As evidenced by their presence here today, Have come to realize that their destiny is tied up with our destiny.and they have come to realize that their freedom is inextricably bound to our free
Wecannot walk alone ..
And as we walk, we must make the pledge that we shall always March ahead.
Wecannot turn back ..
There are those who are asking the devotees of civil rights, "When will you be satisfied?" We can never be satisfied as long as the negro is the victim of the unspeakable horrors of police brutality.we can never be satisfied as long as our b Odies, heavy with the fatigue of travel, Cannot gain lodging in the motels of the highways and the hotels of the cities.we cannot be satisfied as long as the negro's basic mobility is ff Smaller ghetto to a larger one. we can never be satisfied as long as our children are stripped of their selfhood and robbed of their dignity by signs Stating "for whites only." wecannot be satisfied as long as a negro in Mississippi cannot vote and a negro in new York believes he has nothing
And we will not be satisfied until "justice rolls down like waters, and righteousness like a mighty stream."
I am not unmindful that some of you have come here out of great trials and tribulations.some of you have come fresh from narrow jail cells.and ssome F you have come from areas where your quest-quest for freedom left you battered by the storms of persecution and staggered by the winds of police Ut ality.you have been the veterans of creative suffering.continue to work with the faith that unearned suffering is redemptive.go bat I, go back to Alabama, go back to South Carolina, go back to Georgia, go back to Louisiana, go back to the slums and ghettos of our na Knowing that somehow this situation can and will be changed.
Let us not wallow in the valley of despair, I say to you today, my friends.
And so even though we face the difficulties of today and tomorrow, I still have a dream.it is a dream deeply rooted in the American dream. <
I have a dream that one day this nation will rise up and live out the true meaning of its creed: "we hold these truths to be self-evident
I have a dream that one day on the red hills of Georgia, the sons of former slaves and the sons of former slave owners will be able to sit down together ar
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I have a dream that one day even the state of Mississippi, a state sweltering with the heat of injustice, sweltering with the heat of oppression Will be transformed into an oasis of freedom and justice.
I have a dream that my four little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their cc
I have a dream today!
I have a dream that one day, down in Alabama, with its vicious racists, With its governor having his lips dripping with the words of "interposition" and "null ification"-one day right there in Alan Nd black girls will be able to join hands with little white boys and white girls as sisters and brothers ..
I have a dream today!
I have a dream that one day every valley shall be exalte